OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Slobodný IQ test

Slobodný IQ test

Prečítajte si druhy inteligencie. Potom si prečítajte otázky a skúste na ne odpovedať slovom ÁNO alebo NIE.

PRIESTOROVÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje priestorový učebný štýl (priestorová inteligencia) má rád kreslenie, projektovanie, konštruovanie, navrhovanie, prezeranie obrázkov, snívanie, sledovanie videa, filmu, televízie, fotografovanie, natáčanie videofilmov, výtvarné umenie. Dokáže si dobre predstaviť, ako bude nejaký objekt vyzerať ešte pred tým, ako sa začne vytvárať v materiálnej podobe, predstaviť si ho pri pohľade z rôznych strán a uhlov, má silne vyvinutý zmysel pre farby. Nemáva dobré vyjadrovacie schopnosti, ale vie dobre informácie zachytiť v obrazovej podobe. Je dobrý v predstavivosti, orientácii v priestore a v neznámom prostredí, grafickej prezentácii myšlienok, vyciťovaní zmien, čítaní máp, grafov a pod. Priestorová inteligencia sa iniciuje pri prezentácii nezvyčajných, zaujímavých, farebných obrazov, pri potrebe predstaviť si niečo, manipulovať s obrazmi v myšlienkach, orientovať sa v neznámom prostredí.

LOGICKO MATEMATICKÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Človek, u ktorého dominuje logicko-matematický učebný štýl (logicko-matematická inteligencia) má rád prácu s číslami, riešenie problémov, experimenty, hľadanie riešení, meranie, kvantifikovanie vecí a javov, ich analýzu a kategorizáciu. Je zvedavý, chce vedieť ako veci fungujú, hľadá racionálne vysvetlenie, logiku vecí a vzťahov, dobre rozlišuje príčinu a účinok. Je dobrý v matematike, fyzike, logike, rozumových úvahách, riešení problémov, nachádzaní vzťahov a súvislostí. Logicko – matematická inteligencia sa uvádza do činnosti v situáciách vyžadujúcich riešenie problémov, nových riešení, spoznávanie abstraktných modelov – vzorov, súvislostí, vzťahov.

LINGVISTICKÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje lingvistický učebný štýl (lingvistická inteligencia) rád a dobre číta, píše a hovorí, dobre chápe význam slov. S ľahkosťou používa hovorené slovo, má veľkú slovnú zásobu, dobre vysvetľuje svoje myšlienky iným, dokáže presviedčať iných a často vyniká v úlohách alebo aktivitách, ktoré súvisia s umením používať reč. Je dobrý v zapamätávaní si mien, názvov, dátumov a všedných vecí. Lingvistická inteligencia sa uvedie do činnosti pri počutí, čítaní alebo písaní slov.

TELESNEKINESTETICKÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje telesnekinestetický pohybový štýl má rád prácu a tvorbu vlastnými rukami, činnosť, neustály pohyb, dotýkanie sa vecí, manipuláciu, experimentovanie s nimi. Je dobrý v telesných aktivitách: športe, manuálnych prácach, tanci, vyjadrovaní svojich myšlienok a pocitov pohybmi, dobre vie koordinovať a kontrolovať svoje telesné pohyby. Dobre a rýchlo si osvojuje psychomotorické zručnosti. Býva pohybove nadaný a zručný. Má problémy pochopiť informácie, ktoré iba počúva, číta alebo vidí statickej podobe. Telesnekinestetická inteligencia sa aktivizuje pri telesných pohyboch: športe, tanci, potrebe vyjadriť niečo “rečou tela”, v dramatických situáciách. Študent, u ktorého dominuje tento druh inteligencie býva niekedy považovaný za neposedného, hyperaktívneho, za študenta s poruchami správania, lebo na učenie používa celé svoje telo. Na školskej stoličke sa cíti ako vezeň, lebo sa potrebuje pohybovať, dotýkať sa vecí, cítiť ich a skúmať ich všetkými zmyslami.

MUZIKÁLNY UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje muzikálny učebný štýl (muzikálna inteligencia) má v sebe prirodzený zmysel pre rytmus. Má rád spievanie, pospevovanie, počúvanie hudby, hru na hudobný nástroj. Dobre rozlišuje rôzne zvuky, reprodukuje rôzne melódie a rytmy, máva dobrý hlas na spievanie, vyjadruje i pohybuje sa rytmicky. Je dobrý v rozoznávaní a zapamätávaní si tónov, všímaní si rytmov, tempa činnosti, dodržiavaní času. Ťažkosti mu robí písanie slohových prác, ale keď môže vymyslieť texty na známe alebo vlastné melódie, dokáže vytvoriť pôsobivejšie slovné celky, ako akákoľvek slohová práca. Muzikálna inteligencia sa aktivizuje vibračnými efektami a rezonanciou zvukov,hudby a rýmov v mozgu.

INTERPERSONÁLNY UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje interpersonálny učebný štýl (interpersonálna inteligencia) rád pracuje (učí sa) v skupine, rád sa rozpráva, máva mnoho priateľov, má silne vyvinutú schopnosť empatie a schopnosť viesť iných, často sa musí rozprávať s inými, aby si ujasnil svoje myšlienky. Má rád kolektívne hry a športy, zaujíma sa o problémy iných, býva aktívnym členom rôznych spolkov, organizácií, klubov. Iní ľudia ho často vyhľadávajú, aby im poradil, pomáhol, býva im často oporou. Je dobrý v chápaní ľudí, v ich riadení, organizácii, komunikácii, riešení konfliktov. Interpersonálna inteligencia sa aktivizuje pri komunikácii a práci s inými ľuďmi, pri potrebe rozlišovania iných ľudí, ich chápaní.

INTRAPERSONÁLNY UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, ktorého dominuje intrapersonálny učebný štýl (intrapersonálna inteligencia) rád pracuje (učí sa) sám, dokáže sa naučiť učivo samostatne, samostatne riešiť úlohy, presadzuje vlastné záujmy, zaujíma sa o duchovné a existencionálne problémy. Býva samotár, má bohatý vnútorný život, máva vyhranené názory na veci a udalosti, vysokú sebadôveru. Niekedy urobí alebo povie niečo, čo ostatní majú problém pochopiť. Je dobrý v chápaní seba, zameraní na seba, na svoje pocity, sny, v presadzovaní originálnych cieľov a záujmov, v metakognícii. Intrapersonálna inteligencia sa aktivizuje v situáciách vyžadujúcich introspekciu, sebareflexiu, metakogníciu a duchovno.

PRÍRODNÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje prírodný učebný štýl (prírodná inteligencia) má rád prírodu, zvieratá, trávenie voľného času na čerstvom vzduchu prechádzkami, turistikou, kempovaním, rád pracuje v záhradke, má doma veľa kvetov, chová domáce zvieratá. Zaujíma sa o ekologické problémy, ochranu zvierat a prírody a anagažuje sa v nich. Je dobrý v botanike, zoológiii, ekológii, kategorizovaní a hierarchizovaní vecí a javov. Prírodná inteligencia sa aktivizuje pri pobyte v prírode, styku s rastlinami a zvieratami, potrebe riešiť ekologické problémy.

Prečítajte si druhy inteligencie. Potom si prečítajte otázky a skúste na ne odpovedať slovom ÁNO alebo NIE.

PRIESTOROVÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje priestorový učebný štýl (priestorová inteligencia) má rád kreslenie, projektovanie, konštruovanie, navrhovanie, prezeranie obrázkov, snívanie, sledovanie videa, filmu, televízie, fotografovanie, natáčanie videofilmov, výtvarné umenie. Dokáže si dobre predstaviť, ako bude nejaký objekt vyzerať ešte pred tým, ako sa začne vytvárať v materiálnej podobe, predstaviť si ho pri pohľade z rôznych strán a uhlov, má silne vyvinutý zmysel pre farby. Nemáva dobré vyjadrovacie schopnosti, ale vie dobre informácie zachytiť v obrazovej podobe. Je dobrý v predstavivosti, orientácii v priestore a v neznámom prostredí, grafickej prezentácii myšlienok, vyciťovaní zmien, čítaní máp, grafov a pod. Priestorová inteligencia sa iniciuje pri prezentácii nezvyčajných, zaujímavých, farebných obrazov, pri potrebe predstaviť si niečo, manipulovať s obrazmi v myšlienkach, orientovať sa v neznámom prostredí.

LOGICKO MATEMATICKÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Človek, u ktorého dominuje logicko-matematický učebný štýl (logicko-matematická inteligencia) má rád prácu s číslami, riešenie problémov, experimenty, hľadanie riešení, meranie, kvantifikovanie vecí a javov, ich analýzu a kategorizáciu. Je zvedavý, chce vedieť ako veci fungujú, hľadá racionálne vysvetlenie, logiku vecí a vzťahov, dobre rozlišuje príčinu a účinok. Je dobrý v matematike, fyzike, logike, rozumových úvahách, riešení problémov, nachádzaní vzťahov a súvislostí. Logicko – matematická inteligencia sa uvádza do činnosti v situáciách vyžadujúcich riešenie problémov, nových riešení, spoznávanie abstraktných modelov – vzorov, súvislostí, vzťahov.

LINGVISTICKÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje lingvistický učebný štýl (lingvistická inteligencia) rád a dobre číta, píše a hovorí, dobre chápe význam slov. S ľahkosťou používa hovorené slovo, má veľkú slovnú zásobu, dobre vysvetľuje svoje myšlienky iným, dokáže presviedčať iných a často vyniká v úlohách alebo aktivitách, ktoré súvisia s umením používať reč. Je dobrý v zapamätávaní si mien, názvov, dátumov a všedných vecí. Lingvistická inteligencia sa uvedie do činnosti pri počutí, čítaní alebo písaní slov.

TELESNEKINESTETICKÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje telesnekinestetický pohybový štýl má rád prácu a tvorbu vlastnými rukami, činnosť, neustály pohyb, dotýkanie sa vecí, manipuláciu, experimentovanie s nimi. Je dobrý v telesných aktivitách: športe, manuálnych prácach, tanci, vyjadrovaní svojich myšlienok a pocitov pohybmi, dobre vie koordinovať a kontrolovať svoje telesné pohyby. Dobre a rýchlo si osvojuje psychomotorické zručnosti. Býva pohybove nadaný a zručný. Má problémy pochopiť informácie, ktoré iba počúva, číta alebo vidí statickej podobe. Telesnekinestetická inteligencia sa aktivizuje pri telesných pohyboch: športe, tanci, potrebe vyjadriť niečo “rečou tela”, v dramatických situáciách. Študent, u ktorého dominuje tento druh inteligencie býva niekedy považovaný za neposedného, hyperaktívneho, za študenta s poruchami správania, lebo na učenie používa celé svoje telo. Na školskej stoličke sa cíti ako vezeň, lebo sa potrebuje pohybovať, dotýkať sa vecí, cítiť ich a skúmať ich všetkými zmyslami.

MUZIKÁLNY UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje muzikálny učebný štýl (muzikálna inteligencia) má v sebe prirodzený zmysel pre rytmus. Má rád spievanie, pospevovanie, počúvanie hudby, hru na hudobný nástroj. Dobre rozlišuje rôzne zvuky, reprodukuje rôzne melódie a rytmy, máva dobrý hlas na spievanie, vyjadruje i pohybuje sa rytmicky. Je dobrý v rozoznávaní a zapamätávaní si tónov, všímaní si rytmov, tempa činnosti, dodržiavaní času. Ťažkosti mu robí písanie slohových prác, ale keď môže vymyslieť texty na známe alebo vlastné melódie, dokáže vytvoriť pôsobivejšie slovné celky, ako akákoľvek slohová práca. Muzikálna inteligencia sa aktivizuje vibračnými efektami a rezonanciou zvukov,hudby a rýmov v mozgu.

INTERPERSONÁLNY UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje interpersonálny učebný štýl (interpersonálna inteligencia) rád pracuje (učí sa) v skupine, rád sa rozpráva, máva mnoho priateľov, má silne vyvinutú schopnosť empatie a schopnosť viesť iných, často sa musí rozprávať s inými, aby si ujasnil svoje myšlienky. Má rád kolektívne hry a športy, zaujíma sa o problémy iných, býva aktívnym členom rôznych spolkov, organizácií, klubov. Iní ľudia ho často vyhľadávajú, aby im poradil, pomáhol, býva im často oporou. Je dobrý v chápaní ľudí, v ich riadení, organizácii, komunikácii, riešení konfliktov. Interpersonálna inteligencia sa aktivizuje pri komunikácii a práci s inými ľuďmi, pri potrebe rozlišovania iných ľudí, ich chápaní.

INTRAPERSONÁLNY UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, ktorého dominuje intrapersonálny učebný štýl (intrapersonálna inteligencia) rád pracuje (učí sa) sám, dokáže sa naučiť učivo samostatne, samostatne riešiť úlohy, presadzuje vlastné záujmy, zaujíma sa o duchovné a existencionálne problémy. Býva samotár, má bohatý vnútorný život, máva vyhranené názory na veci a udalosti, vysokú sebadôveru. Niekedy urobí alebo povie niečo, čo ostatní majú problém pochopiť. Je dobrý v chápaní seba, zameraní na seba, na svoje pocity, sny, v presadzovaní originálnych cieľov a záujmov, v metakognícii. Intrapersonálna inteligencia sa aktivizuje v situáciách vyžadujúcich introspekciu, sebareflexiu, metakogníciu a duchovno.

PRÍRODNÝ UČEBNÝ ŠTÝL

Študent, u ktorého dominuje prírodný učebný štýl (prírodná inteligencia) má rád prírodu, zvieratá, trávenie voľného času na čerstvom vzduchu prechádzkami, turistikou, kempovaním, rád pracuje v záhradke, má doma veľa kvetov, chová domáce zvieratá. Zaujíma sa o ekologické problémy, ochranu zvierat a prírody a anagažuje sa v nich. Je dobrý v botanike, zoológiii, ekológii, kategorizovaní a hierarchizovaní vecí a javov. Prírodná inteligencia sa aktivizuje pri pobyte v prírode, styku s rastlinami a zvieratami, potrebe riešiť ekologické problémy.

Otázky IQ testu
Rád robím veci vlastnými rukami.
Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie

Áno
Nie
Vyhodnotenie

Zdroj stránky: tmw.ischola.sk

Zdoj sekcie: tmw.ischola.sk/test